Köpvillkor

1. Med säljaren avses:
Specialdesign i Göteborg AB, Ea. Rosengrensgata 2, 421 31 ASKIM.
Telefon: 031-491810
E-post: torky@specialdesign.com
Organisationsnummer: 556658-3034.

2. Alla betalningar sker via Nets betallösning och du har som kund möjlighet till följande betalningsalternativ, Swish eller kort.

3. Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och övrig svensk lagstiftning.

4. Produktpriser, kostnad för frakt framgår tydligt vid avslut av köp. Inga ytterligare kostnader tillkommer utan att dessa klart och tydligt anges.

5. Om paket från oss inte löses ut, debiteras du som kund våra kostnader för postbefordran samt kostnaden för att återföra varan till oss.

6. Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att varan mottagits.

7. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

8. Om du ångrar ditt köp skall varan återsändas till oss i nyskick, samt att returfrakten ska betalas av kunden. Du som kund ansvarar för att varan återbördas till säljstället och står för risken under returfrakten.

9. Från det att ångerrätten utnyttjats skall säljaren återbetala inom 30 dagar, det belopp som kunden har betalat. Återbetalningen omfattar alla kundens kostnader för ordern, exklusive returfrakt (se punkt 8).

10. Genom att godkänna köpvillkoren anses kunden vara informerad om ångerrätten.

11. Vid leveransförseningar samt om beställd vara tagit slut äger köparen rätt att säga upp avtalet. Full återbetalning sker då, på samma sätt som i punkt 8. Som leveransförsening räknas det om varan inte levererats inom 14 dagar från det att betalning mottagits. Säljaren står för risken fram till dess att transporten nått köparen.

12. Specialdesign i Göteborg AB tillämpar bestämmelserna i Konsumentköplagen, vilket innebär att du har rätt att reklamera en vara inom två år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. För båda parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt. Vid eventuell tvist rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Reklamation kan inte godkännas utan bifogad följesedel eller kvitto från ditt köp.

13. Om du mottar en felaktig vara vill vi att du gör följande:
Synligt fel: Ska anmälas direkt till posten vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Ska anmälas till Specialdesign i Göteborg AB inom tre dagar från mottagandet av varan.

Beskrivande text till sidan